Forum psychologiczne.
Strony: 1
Odpowiednie ¿ywienie jest warunkiem prawid³owego rozwoju psychicznego i fizycznego. Wp³ywa na wygl±d i zdrowie cz³owieka. Dostarcza sk³adników od¿ywczych potrzebnych do budowy tkanek. Prawid³owe ¿ywienie to nie tylko odpowiednia ilo¶æ po¿ywienia i czêsto¶æ spo¿ywania posi³ków, ale przede wszystkich warto¶æ od¿ywcza spo¿ywanych posi³ków.
Reakcj± na choroby cywilizacyjne przewodu pokarmowego jest du¿e zainteresowanie ludno¶ci organizacj± zdrowego od¿ywiania siê. Potrzeby te s± zaspokajane w pewnym stopniu przez media. Zalecaj± one jak nale¿y siê od¿ywiaæ. Do przekonania widzów pos³uguj± siê filmami, programami, wypowiedziami aktorów lub znawców naukowych dietetyki.
Panuj±ce przekonanie „w zdrowym ciele, zdrowy duch” sprawia, ¿e telewidz jest w stanie uwierzyæ, ¿e aby byæ szczê¶liwym nale¿y zdrowo siê od¿ywiaæ.
Reklamy stanowi± istotn± rolê w kszta³towaniu siê wzorca ¿ywieniowego . Reklamy jogurtów, które niew±tpliwie s± ¼ród³em bia³ka i wapnia przekonuj± rodziców i ich pociechy, ¿e jest to produkt, który nale¿y spo¿ywaæ.
Brak modelu ¿ywieniowego, oprócz tego zaczerpniêtego z domu rodzinnego sprawia, ¿e ludzie czêsto zapadaj± na coraz to nowe choroby.
Badania dowodz±, ¿e coraz wiêkszy odsetek ludzi choruje na oty³o¶æ oraz cierpi z braku sk³adników od¿ywczych w przyjmowanym po¿ywieniu. G³ównie chodzi o wapñ i bia³ko. W to miejsce pojawia siê reklama serka – serek hochland szklanka mleka w dwóch plasterkach”. Kolejna akcja to „Pij Mleko Bêdziesz Wielki” mia³a na celu u¶wiadomienie dzieciom i ich rodzicom, jak wa¿ne dla zdrowia jest picie mleka. Reklamy w Polsce propaguj±ce picie mleka, pos³u¿y³y siê znanymi osobami, takimi jak: Bogus³aw Linda, Kayah i Krzysztof Ho³owczyc mo¿na je by³o zobaczyæ w mediach ogólnopolskich miêdzy innymi
w telewizji.
Offline
Strony: 1